FAQ

UMUM

Ya, MX Global ialah Operator Pertukaran Aset Digital berdaftar di bawah Garis Panduan Pasaran Diiktiraf, dikawal oleh Suruhanjaya Sekuriti Malaysia (SC).
MX Wallet membolehkan pengguna menerima aset digital dan menyimpannya dalam persekitaran yang selamat. Setelah pengesahan KYC berjaya di Tahap 1, setiap pengguna akan mempunyai akses kepada MX Wallet.
  • Pergi ke halaman pendaftaran.
  • Isi butiran yang diperlukan dan ikuti arahan yang lain.
  • Klik daftar dan kami akan menghantar pengesahan e-mel apabila pendaftaran berjaya.

Sila ambil perhatian bahawa pendaftaran yang berjaya bermakna anda kini berada di Tahap Akaun 0. Untuk melakukan sebarang transaksi dengan MX Exchange, sila tingkatkan Tahap 0 Akaun anda kepada Tahap Akaun 1.

Tidak. Anda tidak dibenarkan melakukan sebarang transaksi tanpa sebarang pengesahan KYC, termasuk apabila anda berada di Tahap Akaun 0 (atau pengguna berdaftar).

Untuk melakukan sebarang transaksi, sila minta peningkatan Tahap Akaun kepada Tahap Akaun 1. Setelah permintaan Tahap 1 Akaun anda diluluskan, anda kini dibenarkan melakukan transaksi dalam had yang ditetapkan. Had bulanan yang lebih tinggi dikenakan apabila anda meminta Tahap Akaun 2 dan seterusnya Tahap Akaun 3, tertakluk kepada kelulusan.

Semua perkhidmatan dompet adalah percuma; walau bagaimanapun, yuran transaksi pengeluaran dikenakan apabila pengeluaran aset digital atau mata wang fiat daripada MX Wallet. Yuran perdagangan dikenakan untuk aktiviti perdagangan yang berjaya dilakukan melalui platform. Untuk senarai penuh dan kemas kini caj yang dikenakan, sila pergi ke kami Halaman Yuran & Caj.

Ia adalah sistem/proses keselamatan yang memerlukan dua bentuk pengenalan yang berbeza dan berasingan untuk mempunyai akses dan untuk menghalang pengguna yang tidak dibenarkan daripada mendapat akses kepada akaun. Mengaktifkan pengesahan dua faktor pada akaun MX anda adalah wajib.
Anda tidak dibenarkan menukar alamat e-mel anda kerana ia didaftarkan sebagai pengecam akaun MX anda. Walau bagaimanapun, jika akaun e-mel berdaftar anda telah digodam atau anda tidak dapat log masuk, anda boleh menghubungi perkhidmatan sokongan pelanggan kami untuk mendapatkan bantuan lanjut.
Pada halaman Log Masuk, sila teruskan klik pada tab Lupa Kata Laluan. Anda kemudiannya akan dibimbing oleh proses langkah demi langkah kami untuk menetapkan semula kata laluan anda
Kami masih dalam proses membangunkan aplikasi mudah alih. Walau bagaimanapun, anda boleh log masuk ke akaun MX anda melalui penyemak imbas mudah alih anda.
Tidak, syarat umur minimum kami ialah 18 tahun dan mempunyai kapasiti penuh untuk menerima Terma dan Syarat. Untuk maklumat lanjut, sila layari kami Terma dan syarat.
Anda boleh pergi ke kami tapak web>klik pada"Sokongan" tab> pilih anda jenis isu. Sila berikan maklumat terperinci iaitu tangkapan skrin dan serahkan kepada kami.
Log masuk ke akaun MX anda dan pergi ke Transaksi> Pilih tempoh masa.
Anda boleh klik "Nyahlanggan" butang yang terletak di bawah e-mel.
Pada masa ini dompet kami tidak dibina di atas kontrak pintar
Pada masa ini, MX hanya menawarkan 2 syiling iaitu (BTC & ETH). Kami akan mengemas kini di laman web / platform media sosial kami apabila syiling lain tersedia.
Selepas log masuk ke akaun global MX:
  • Pergi ke tab Penerima yang terletak di sebelah kiri halaman
  • Klik Penerima Baru
  • Isikan semua butiran yang diperlukan
  • Klik tambah Akaun Bank
  • Ia akan diserahkan untuk diproses dan akan menggantikan akaun bank Penerima sedia ada anda secara automatik
  • Ya, Peraturan Perjalanan ialah keperluan yang diperkenalkan oleh Pasukan Petugas Tindakan Kewangan (FATF) pada 2019 untuk menyeragamkan pendekatan diselaraskan yang dilaksanakan oleh Penyedia Perkhidmatan Aset Maya (VASP). Pelaksanaannya bagi mengelak urus niaga kewangan dilakukan melalui cara terlarang seperti pengubahan wang haram dan pembiayaan keganasan.
    Ya, pihak ketiga/waris boleh mengeluarkan baki daripada akaun pengguna yang telah meninggal dunia. Tetapi Pihak Ketiga/waris perlu menyediakan dokumentasi sokongan: sijil kematian & hubungan dengan si mati untuk meminta pengeluaran baki.

    PEMBUKAAN AKAUN

    Kami telah memperincikan keperluan kelayakan dalam Terma dan Syarat kami, seperti yang didedahkan di tapak web kami. Sila rujuk Terma dan syarat, untuk penjelasan lanjut.
    ya. Buat masa ini, kami hanya menerima entiti perniagaan sah yang diperbadankan di Malaysia, sebagai pelanggan kami. Anda akan mematuhi proses permohonan akaun MX Global Corporate (perbadanan, syarikat, amanah atau perkongsian) jika anda ingin membuka dan menggunakan Akaun Korporat Global MX
    ya. Anda akan memberikan kedua-dua dokumen sokongan asal dan versi bahasa Inggeris terjemahan bagi dokumen sokongan yang telah disahkan oleh notari awam negara jika anda tinggal di negara yang dokumennya dikeluarkan dalam bahasa ibunda mereka (yang bukan bahasa Inggeris)
    ya. Anda tidak dibenarkan membuat pengeluaran dalam bentuk Fiat daripada Dompet MX Ringgit anda melainkan anda telah memberikan kami akaun bank tempatan yang dibuka di bawah nama anda dengan institusi kewangan yang dikawal selia oleh Malaysia. Dalam keadaan ini, anda hanya dibenarkan membuat deposit dan pengeluaran dalam bentuk Aset Digital
    ya. Anda akan memberikan kedua-dua dokumen sokongan asal dan versi bahasa Inggeris terjemahan bagi dokumen sokongan yang telah disahkan oleh notari awam negara jika anda tinggal di negara yang dokumennya dikeluarkan dalam bahasa ibunda mereka (yang selain daripada bahasa Inggeris). Anda tidak dibenarkan membuat pengeluaran dalam bentuk Fiat daripada Dompet MX Ringgit anda melainkan anda telah memberikan kami akaun bank tempatan yang dibuka di bawah nama anda dengan institusi kewangan yang dikawal selia oleh Malaysia. Dalam keadaan ini, anda hanya dibenarkan membuat deposit dan pengeluaran dalam bentuk Aset Digital.
    MX Exchange menggunakan pendekatan 'Kenali Pelanggan Anda' yang ketat semasa proses on-boarding untuk mematuhi semua undang-undang dan peraturan yang berkaitan. Semasa penilaian kami, permintaan peningkatan Tahap Akaun anda mungkin ditolak atas sebab berikut (senarai tidak lengkap)::
    • Maklumat usaha wajar yang tidak mencukupi / tidak tepat
    • Dokumen yang tidak jelas dimuat naik
    • Dokumen sokongan tamat tempoh / tidak sah
    Anda dikehendaki menyerahkan semula permintaan naik taraf Peringkat Akaun, untuk penilaian dan pertimbangan kami selanjutnya.
    Sebagai sebahagian daripada proses KYC kami, meminta maklumat / dokumen tambahan diperlukan untuk memastikan dan mengesahkan maklumat pengguna. Tanpa maklumat / dokumen tambahan, kami mungkin/tidak akan dapat meneruskan proses permohonan dan permohonan anda mungkin/akan ditolak.
    TIDAK. Setiap pelanggan dibenarkan hanya mempunyai satu akaun MX. Jika kami mendapati anda mempunyai lebih daripada satu akaun MX, kami mungkin diwajibkan untuk menutup semua akaun dan akaun anda mungkin digantung.
    Sebagai sebahagian daripada keperluan kawal selia di bawah dasar AML/CFT berkaitan yang dikeluarkan oleh agensi pihak berkuasa yang berkaitan, kami bertanggungjawab untuk mengenal pasti semua pelanggan kami dan mengesahkan butiran mereka.
    Anda hanya boleh mula berdagang dan membuat deposit / pengeluaran fiat/aset digital pada Tahap Akaun 1 dan seterusnya. Untuk menaik taraf daripada Tahap Akaun 0 kepada Tahap Akaun 1, sila isi maklumat yang diperlukan di bawah Tahap Akaun 1 dan serahkan permohonan kepada kami. Sila pastikan maklumat dan dokumen yang dikemukakan adalah benar, tepat dan jelas bagi mengelakkan sebarang kelewatan/penolakan. Kami akan memproses permintaan naik taraf Tahap Akaun anda dan memberitahu anda tentang status permohonan anda dengan sewajarnya. Setelah permintaan naik taraf Akaun Tahap 1 anda telah diluluskan, anda boleh meminta peningkatan ke Tahap Akaun 2 dan 3 berturut-turut, untuk menikmati had deposit dan pengeluaran fiat yang lebih tinggi.

    NOTA: Anda TIDAK dibenarkan melangkau mana-mana Tahap Akaun tertentu semasa menaik taraf kerana setiap Tahap Akaun memerlukan pengesahan dan kelulusan.

    Sila pastikan alamat e-mel yang betul telah diisi, atau semak peti mel anda untuk folder spam/sampah. Jika isu masih berterusan, sila hubungi kami untuk memberikan tangkapan skrin yang berkaitan & butiran hubungan untuk diperiksa.
    Sila pastikan untuk memasukkan nombor telefon yang betul & aktif dalam pilihan Tetapan. Sila ambil perhatian bahawa ia boleh mengambil masa sehingga 1 minit untuk penghantaran SMS, lakukan dan berikan nombor hubungan anda atau butiran yang berkaitan agar kami dapat membantu anda.

    ISU AKAUN

    Tempoh penggantungan akan berlangsung selama 7 hari. Semasa tempoh penggantungan, anda tidak boleh log masuk ke akaun dan semua pesanan yang belum selesai akan dibatalkan. Kami akan memaklumkan anda melalui e-mel jika akaun anda digantung.
    Selepas log masuk ke akaun MX Global anda, sila pergi ke Tetapan dan klik ikon pensel pada tab Keselamatan untuk menukar kata laluan anda.
    Setelah akaun anda Dikunci, anda perlu menunggu selama 1 jam. Ini adalah untuk membantu menghalang mereka yang mungkin cuba menjejaskan akaun pengguna dengan kaedah kekerasan meneka kombinasi nama pengguna dan kata laluan.
    MX Global akan mengenal pasti jika akaun anda telah lama tidak aktif. Anda tidak boleh log masuk ke akaun mungkin kerana akaun anda tidak aktif. Sebagai contoh, jika akaun anda tidak aktif (tiada transaksi) dalam tempoh 1 tahun. Anda tidak akan dapat log masuk dan kami akan menghantar e-mel kepada anda untuk memberitahu anda bahawa akaun anda telah tidak aktif.
    Terdapat pelbagai jenis sebab yang menyebabkan akaun anda digantung. Jika akaun anda telah menjalankan transaksi berisiko tinggi yang menghasilkan skor jejak Cipher 8, 9 & 10. Kami akan terus menggantung akaun anda untuk semakan.

    PENGESAH DUA FAKTOR

    2FA kami akan terikat di bawah telefon bimbit anda. Jika anda berjaya mendaftar, anda sepatutnya boleh mengaksesnya. Sila semak jika terdapat sebarang Isu Internet & cuba semula proses pendaftaran.
    Terdapat 2 sebab biasa untuk isu ini.

    1) Kod yang dimasukkan telah tamat tempoh.

    2) Tetapan masa pada peranti anda berbeza daripada tetapan masa untuk apl Google Authenticator.

    Anda boleh menetapkan semula tetapan masa pada peranti anda.

    Ini caranya:

    Jika anda menggunakan Android

    Pergi ke Tetapan> Pembetulan masa untuk kod> Segerakkan sekarang.

    Jika anda menggunakan IOS

    Pergi ke Tetapan> Umum> Tarikh & Masa> Hidupkan butang "Tetapkan Secara Automatik". Jika suis sudah dihidupkan, matikan selama beberapa saat dan hidupkannya semula."

    Malangnya, kami tidak dapat mendapatkan kembali kod pemulihan pengguna. Walau bagaimanapun, anda perlu meminta daripada sokongan pelanggan kami untuk menetapkan semula kod "Pengesah Dua Faktor" anda.
    Sila e-mel kami dengan alamat e-mel berdaftar kepada pasukan sokongan kami dan minta untuk menetapkan semula pengesahan dua faktor anda.
    2 Factor-Authentication (2FA) ialah wajib untuk semua pengguna MX Global sebagai lapisan perlindungan keselamatan tambahan untuk akaun anda.
    Anda boleh menggunakan kod pemulihan yang disimpan yang diberikan apabila anda mengaktifkan pengesahan 2 langkah pada akaun. Kod ini dicipta khusus untuk situasi seperti ini dan ia akan membawa anda kembali ke akaun anda dengan pantas.

    DEPOSIT MYR

    Untuk Individu

    Deposit mesti dibuat menggunakan akaun bank Malaysia yang didaftarkan di bawah orang yang sama yang memiliki akaun MX dan BUKAN daripada korporat badan, kawan-kawan; atau ahli keluarga; atau mana-mana akaun bank pihak ketiga.

    Untuk Institusi

    Deposit hendaklah dibuat menggunakan nombor akaun bank syarikat.

    a. Ia mungkin mengambil masa sehingga 2 hari bekerja untuk wang anda ditunjukkan dalam dompet MX anda.

    b. Deposit mesti dibuat melalui perbankan internet sahaja.

    c. Jumlah minimum bagi setiap deposit ialah RM 0.01.

    Nota: Hari bekerja bermaksud hari (selain hari Sabtu, Ahad atau cuti umum) di mana bank dibuka di Kuala Lumpur dan Selangor untuk transaksi perniagaan.

    Tidak. Kami hanya menerima pemindahan dalam talian melalui perbankan internet daripada akaun bank anda sendiri yang diselenggarakan dengan mana-mana bank tempatan di Malaysia.
    Kami memerlukan ID rujukan unik yang diberikan kepada anda untuk mengesahkan permintaan deposit. Cara lain selain daripada perbankan internet seperti deposit tunai atau cek tidak mempunyai ruang untuk ID Rujukan. ID Rujukan adalah unik untuk setiap pelanggan.
    Tidak. Tiada bayaran dikenakan untuk deposit fiat ke dalam dompet MX anda oleh kami. Walau bagaimanapun, bank pemegang akaun anda mungkin mengenakan bayaran untuk transaksi tersebut.
    Terdapat jumlah had deposit bulanan maksimum untuk setiap Tahap Akaun. Sila rujuk laman web kami di bawah klasifikasi akaun pelanggan untuk maklumat lanjut.
    Ikuti langkah-langkah di bawah:
    1. Log masuk ke akaun MX anda.
    2. Dari MENU sebelah, pilih WALLET > MYR Wallet > DEPOSIT.
    3. Anda dikehendaki mengikut arahan yang diberikan sebelum meneruskan deposit ke dalam dompet MX anda.
    4. Masukkan amaun yang telah anda depositkan (mesti dalam had Tahap Akaun anda).
    5. Pilih tarikh bank-in yang sepadan dengan tarikh dalam bukti deposit.
    6. Muat naik bukti deposit (pastikan anda memasukkan ID rujukan anda semasa melakukan deposit).
    7. Akhir sekali, klik pada butang SUBMIT.

      Sebaik sahaja kami dapat mengesahkan deposit anda telah diterima, ia akan dikreditkan ke dalam dompet MX anda. Anda akan menerima pemberitahuan gelembung dalam akaun MX anda dan pemberitahuan e-mel setelah permintaan deposit anda telah diluluskan/ditolak.

    Anda tidak dibenarkan membatalkan sebarang permintaan deposit sebaik sahaja anda mengklik butang 'OK'. Walau bagaimanapun, anda boleh meminta pengeluaran setelah deposit ditunjukkan dalam dompet MX anda.

    Kami akan menasihati anda untuk mengesahkan dan menyemak semula butiran dan dokumen sokongan anda sebelum mengklik butang 'OK'.

    Jika tiada isu ditemui pada permintaan deposit anda, kami akan mendepositkan dompet MX anda pada hari bekerja ke-2 dari tarikh permintaan deposit anda.

    NOTA 1: Hari bekerja bermaksud hari (selain hari Sabtu, Ahad atau cuti umum) di mana bank dibuka di Kuala Lumpur dan Selangor untuk transaksi perniagaan.

    NOTA 2: Untuk memastikan deposit anda dikreditkan ke dalam dompet MX anda tanpa sebarang kelewatan yang ketara, sila pastikan ID rujukan yang betul dimasukkan dan pilih mod pemindahan Dana Bank Segera (IBFT)/DuitNow yang mengkreditkan dana ke dalam kami serta-merta Akaun bank MX. Jika anda memilih pilihan lain seperti GIRO Antara Bank, bank anda mungkin mengambil masa beberapa hari untuk mengkreditkan akaun bank MX kami (tertakluk kepada dasar bank yang anda gunakan), sekali gus menangguhkan pengkreditan dana ke dalam dompet MX anda.

    Atas mana-mana sebab di bawah, permintaan deposit anda mungkin tidak diluluskan:
      1. Rujukan deposit yang salah

        1. Ini adalah ID rujukan unik, yang digesa pada skrin deposit anda sebaik sahaja anda mengklik pada butang DEPOSIT.

        2. Jika deposit dibuat dengan ID rujukan deposit yang salah atau tiada, kami tidak dapat mengesahkan pelanggan mana yang telah mendepositkan dana dan kami tidak akan mengkreditkan dompet MX pelanggan sehingga kami dapat memastikan dan mengenal pasti pelanggan yang betul secara positif.

        3. Atas sebab ini, anda diwajibkan untuk memasukkan ID rujukan yang disediakan di bawah Arahan semasa melakukan pemindahan dana anda.

      1. Menggunakan akaun bank orang lain

        1. Kami tidak menerima deposit fiat ke dalam dompet MX anda yang dipindahkan daripada rakan atau ahli keluarga atau mana-mana akaun bank pihak ketiga.

        2. Oleh itu, sila gunakan hanya akaun bank anda sendiri untuk melakukan deposit fiat ke dalam dompet MX anda.

      1. Dana didepositkan menggunakan saluran lain selain perbankan internet

    Jika deposit anda tidak ditunjukkan dalam dompet MX anda selepas dua hari bekerja (tidak termasuk hujung minggu dan cuti umum), sila hantar butiran deposit anda di mx.exchange/supportdeposit untuk bantuan lanjut.

    NOTA: Hari bekerja bermaksud hari (selain hari Sabtu, Ahad atau cuti umum) di mana bank dibuka di Kuala Lumpur dan Selangor untuk transaksi perniagaan.

    Tidak. Kami hanya menerima deposit fiat dalam MYR buat masa ini. Kami akan memberitahu anda jika kami membenarkan deposit fiat dalam mata wang lain.
    Tidak. Kami hanya menerima deposit fiat daripada akaun bank anda di Malaysia buat masa ini. Kami akan memberitahu anda jika kami membenarkan deposit fiat daripada akaun bank luar negara.
    Tidak. Walau bagaimanapun, kami akan menganggap akaun sebagai tidak aktif dan kami mungkin menyemak hubungan perniagaan dengan pelanggan jika akaun tersebut tidak aktif iaitu tiada pengeluaran, deposit dan aktiviti perdagangan dalam tempoh 12 bulan.
    Deposit mesti dibuat menggunakan akaun bank tempatan yang didaftarkan di bawah orang yang sama yang memiliki akaun MX dan BUKAN daripada pertubuhan perbadanan; atau kawan; atau ahli keluarga; atau mana-mana akaun bank asing. Proses ini mungkin mengambil masa sehingga 2 hari bekerja untuk ditunjukkan pada akaun anda. Sila pastikan anda memuat naik resit deposit yang betul.
    Permintaan deposit anda akan ditolak kerana butiran tidak sepadan. Anda dikehendaki memuat naik resit deposit baharu daripada akaun MX anda.
    Anda boleh memberikan butiran seperti resit transaksi daripada bank anda dan e-mel kepada kami [e-mel dilindungi].
    Malangnya kami tidak membenarkan sebarang deposit dibuat melalui kad Kredit. Hanya pemindahan Bank Dalam Talian Tempatan diterima.

    PENARIKAN MYR

    1. Pengeluaran hanya boleh dibuat ke akaun benefisiari yang berdaftar dengan MX dan akaun bank itu mesti didaftarkan di bawah orang yang sama yang memiliki dompet MX. Anda tidak boleh mengeluarkan wang kepada rakan; atau ahli keluarga; atau syarikat; atau mana-mana akaun bank pihak ketiga.
    2. Ia mungkin mengambil masa sehingga 2 hari bekerja untuk wang anda muncul dalam akaun bank anda.
    3. Amaun minimum untuk setiap pengeluaran ialah RM0.01 (termasuk yuran pengeluaran yang berkenaan).

      NOTA: Hari bekerja bermaksud hari (selain hari Sabtu, Ahad atau cuti umum) di mana bank dibuka di Kuala Lumpur dan Selangor untuk transaksi perniagaan.

    Terdapat amaun had pengeluaran bulanan maksimum untuk setiap Tahap Akaun. Sila rujuk laman web kami di bawah Klasifikasi Akaun Pelanggan untuk maklumat lanjut.
    Ikuti langkah-langkah di bawah:
    1. Log masuk ke akaun MX anda.
    2. Dari MENU sebelah, pilih WALLET > MYR Wallet > TARIK.
    3. Seterusnya, pilih akaun benefisiari anda dari kotak lungsur. Sila pastikan butiran akaun bank anda adalah terkini dan betul.
    4. Masukkan jumlah yang anda ingin keluarkan. Pastikan anda mempunyai baki yang mencukupi dalam dompet MX anda untuk jumlah pengeluaran.
    5. Akhir sekali, klik pada butang WITHDRAW.
    6. Sebaik sahaja kami dapat memproses permintaan pengeluaran anda, anda akan menerima pemberitahuan gelembung dalam akaun MX anda dan pemberitahuan e-mel sebaik sahaja permintaan pengeluaran anda telah diluluskan/ditolak.

      Sila ambil perhatian bahawa kami hanya memproses pengeluaran dalam MYR ke akaun bank anda di Malaysia buat masa ini. Pengeluaran dalam mata wang lain dan ke akaun bank di luar Malaysia adalah tidak dibenarkan sama sekali.

    Anda tidak dibenarkan membatalkan sebarang permintaan pengeluaran setelah anda mengklik butang “SAHKAN”.

    Kami akan menasihati anda untuk mengesahkan dan menyemak semula permintaan anda sebelum mengklik butang 'SAHKAN'.

    Untuk menambah akaun bank anda, ikuti langkah berikut:
    1. Pergi ke MENU > BENEFICIARIES
    2. Kemudian klik BENEFICIARY BARU
    3. Klik pada pilihan lungsur turun dan pilih nama bank, diikuti dengan nama penuh dan nombor akaun bank anda.
    4. Klik TAMBAH AKAUN BANK

    PERHATIAN:

    1. Pelanggan hanya dibenarkan mendaftar satu (1) akaun bank benefisiari sahaja pada bila-bila masa.
    2. Pelanggan boleh meminta untuk menambah akaun benefisiari baharu untuk MX Global untuk melaksanakan semakan KYC/Benefisiari terlebih dahulu. Sebaik sahaja permintaan untuk menukar akaun bank benefisiari diluluskan, akaun bank benefisiari lama yang disenaraikan akan dialih keluar secara automatik.
    3. Hanya akaun bank yang diselenggara dengan bank di Malaysia dibenarkan. Anda hanya boleh menambah akaun bank yang didaftarkan di bawah nama anda sendiri.
    Jika pengeluaran anda tidak ditunjukkan dalam akaun bank anda selepas 2 hari bekerja, sila hantar butiran pengeluaran anda kepada mxglobal/sokongan/isu akaun untuk bantuan lanjut.

    NOTA: Hari bekerja bermaksud hari (selain hari Sabtu, Ahad atau cuti umum) di mana bank dibuka di Kuala Lumpur dan Selangor untuk transaksi perniagaan.

    Tidak. Kami hanya menerima dan memproses pengeluaran fiat dalam MYR buat masa ini. Kami akan memberitahu anda jika kami membenarkan pengeluaran fiat dalam mata wang lain.
    Tidak. Kami hanya menerima dan memproses permintaan pengeluaran ke akaun bank di Malaysia yang didaftarkan di bawah nama anda sendiri. Kami akan memberitahu anda jika kami membenarkan pengeluaran fiat ke akaun bank luar negara.
    Ya, selagi bank asing itu mempunyai cawangan tempatan di Malaysia.
    Tidak. Kami hanya menerima dan memproses permintaan pengeluaran ke akaun anda di mana-mana bank yang mempunyai cawangan di Malaysia.
    Tidak, permintaan pengeluaran akan ditolak. Anda dibenarkan mengeluarkan wang ke akaun bank benefisiari yang berdaftar sahaja.
    Proses pengeluaran mungkin mengambil masa sehingga 2 hari bekerja.
    Anda boleh menghubungi pasukan sokongan kami dan menyerlahkan isu tersebut.
    Ya, sila rujuk di sini yuran & caj untuk maklumat lanjut tentang yuran pengeluaran kami.

    PINDAHKAN ASET DIGITAL

    Sesungguhnya, anda pasti boleh memindahkan aset digital daripada dompet MX anda ke dompet lain dengan memasukkan alamat dompet penerima anda dalam
    Proses kami akan mengambil masa sehingga 30 minit untuk transaksi seperti ini. Jika transaksi melebihi had masa, sila bangkitkan semula isu tersebut kepada [e-mel dilindungi]. Pasukan kami akan dihantar ke Pasukan Kawalan Kredit/ Kewangan/Pasukan IT untuk pengesahan.
    Anda dikehendaki memulakan pemindahan pada MX Global dan menyertakan:
  • Jumlah aset digital; dan
  • Alamat dompet rakan niaga. Selepas proses awal, anda dikehendaki mengisytiharkan kepada siapa anda menghantar aset digital. Semasa langkah ini, anda mungkin perlu mengisytiharkan:
  • sama ada anda menghantar aset digital ke dompet yang tidak dihoskan atau ke Exchange (untuk mengisi nama VASP),
  • sama ada transaksi dibuat pada dompet anda sendiri, dompet pihak ketiga atau dompet institusi,
  • nama penerima wallet, kewarganegaraan, negara tempat tinggal (jika anda menghantar ke dompet pihak ketiga),
  • nama berdaftar institusi dompet, negara diperbadankan, no pemerbadanan (jika anda menghantar ke dompet institusi).
  • PERDAGANGAN

    Langkah 1: Daftar untuk dompet MX Global (anda boleh melawati halaman pendaftaran kami untuk membuat akaun dengan MX Global).
    Langkah 2: Sahkan identiti anda (sila ikut panduan terperinci kami untuk memastikan maklumat anda disahkan)..
    Langkah 3: Deposit fiat ke dalam dompet MX anda (log masuk ke akaun MX anda dan ikut arahan yang diberikan).
    Langkah 4: Beli mata wang/aset digital melalui MX Exchange.
    Tidak, melainkan terdapat ralat teknikal untuk pesanan yang telah dilaksanakan dan jumlah aset digital atau mata wang fiat yang dikreditkan adalah tidak betul.
    Semak pesanan terbuka semasa anda dan pilih "Berhenti". Pesanan kemudiannya akan dialih keluar daripada buku pesanan.
    Yuran pengambil dicaj apabila anda mengeluarkan kecairan daripada buku pesanan kami dengan meletakkan pesanan yang dilaksanakan terhadap pesanan terbuka pada buku pesanan. Anda boleh rujuk laman web kami di bawah Yuran & Bayaran untuk butiran bayaran.
    MX Global membenarkan dua jenis pesanan: Perintah Isi-Dan-Bunuh & Perintah Had

    1. Perintah Isi-Dan-Bunuh (FAK). (beli atau jual) akan dilaksanakan serta-merta sama ada sebahagian atau sepenuhnya selepas pengeposan, terhadap pesanan had rehat dalam buku pesanan pada harga terbaik semasa yang tersedia. Sekiranya tiada kecairan, tiada pesanan FAK akan diletakkan dalam baris gilir dalam buku pesanan. Pelanggan hanya boleh menentukan jumlah Aset Digital yang Disokong untuk dijual untuk pesanan jualan atau untuk membeli untuk pesanan beli tanpa perlu menyatakan harga untuk pesanan tersebut.
    2. Pesanan Had (beli atau jual) akan dilaksanakan jika pesanan sepadan dengan harga had yang ditetapkan oleh Pelanggan. Pesanan had ialah pesanan untuk membeli atau menjual jumlah tertentu Aset Digital Disokong pada harga tertentu. Pesanan "beli" hanya akan dilaksanakan pada harga had (atau lebih rendah), manakala pesanan "jual" hanya akan dilaksanakan pada harga had (atau lebih tinggi). Pesanan akan kekal aktif sehingga ia sama ada diisi atau dibatalkan. Pesanan had boleh diisi sebahagiannya.
    3. Jika pesanan mempunyai padanan separa, bahagian yang terdapat padanan akan dilaksanakan, di mana bahagian yang selebihnya akan diletakkan sebagai pesanan rehat pada buku pesanan sehingga ia dibatalkan oleh Pelanggan atau dipadankan, yang mana dahulu.

      Sila rujuk Buku Peraturan Perdagangan, untuk ilustrasi lanjut mengenai dua jenis pesanan ini yang ditawarkan di MX Exchange.

    MX mengambil pendekatan pencegahan untuk tidak menggalakkan pasaran yang tidak teratur; dan untuk membenarkan Pelanggannya menilai semula strategi dan kedudukan mereka dan membuat keputusan pelaburan semasa turun naik harga secara tiba-tiba yang disebabkan oleh pergerakan harga yang pantas dengan menyediakan mekanisme pemutus litar.

    A Circuit Breaker ialah istilah yang digunakan untuk pendekatan seluruh pasaran untuk menguruskan pergerakan harga pasaran yang menurun/menaik dengan menghentikan dagangan buat sementara waktu dalam pasaran semasa waktu dagangan biasa, di mana maklumat masa disebarkan kepada semua peserta pasaran.

    Mengaktifkan Pemutus Litar memberi peluang untuk penyebaran maklumat kepada semua peserta pasaran, termasuk pelabur, untuk membuat keputusan pelaburan yang dipertimbangkan dengan baik.

    Syarat untuk Pengaktifan Pelaksanaan pesanan yang menyebabkan harga pasaran jatuh di luar ambang turun naik harga dan ini terpakai kepada semua pasangan dagangan secara bebas
    Pasangan Dagangan yang digunakan oleh pemutus litar
    • BTC/MYR
    • ETH/MYR
    Tempoh Penggantungan 1 jam
    Maklumat awam untuk dipaparkan
    • BTC/MYR
    • ETH/MYR

    1. Pemutus Litar akan diaktifkan dan akan menghentikan dagangan pasaran semasa secara automatik sebaik sahaja harga pasaran jatuh di luar Ambang Turun Naik Harga dan pemberitahuan e-mel mengenai acara tersebut akan dihantar kepada semua Pelanggan.
    2. Semasa Tempoh Penggantungan:
      1. Pelanggan MX tidak DIBENARKAN membuat pesanan FAK atau menghadkan pesanan.
      2. Pelanggan MX boleh membatalkan pesanan terbuka sedia ada mereka secara manual.
      3. Pesanan Pelanggan MX akan kekal pada buku pesanan sehingga pesanan dipadankan dan dilaksanakan jika pengguna memilih untuk tidak membatalkan pesanan mereka.
      4. Setelah Tempoh Penggantungan tamat (1 jam), pengguna MX akan dapat meneruskan aktiviti dagangan biasa mereka.

        Sebarang kehilangan peluang, termasuk yang disebabkan oleh pengenalan sistem pemutus litar, bukanlah tanggungjawab MX Exchange dalam keadaan apa pun.

    Anda boleh log masuk ke akaun MX anda dan pergi ke Tetapan> Keselamatan> Dapatkan Kunci API Terbuka MX> Jana.
    Pada masa ini dagangan margin tidak tersedia di MX Global
    Kami tidak mempunyai saiz pesanan maksimum. Sila layari (pautan buku peraturan perdagangan) untuk maklumat lanjut.
    Pesanan minimum kami untuk Bitcoin ialah 0.001 BTC dan untuk Ethereum ialah 0.01 ETH. Untuk maklumat lanjut, sila lawati Buku Peraturan Perdagangan kami di laman web kami untuk maklumat lanjut.
    Pada papan pemuka MX anda, anda boleh pergi ke "Transaksi"> Pilih tempoh masa (di bahagian atas sebelah kanan) dan klik "Eksport".
    Anda boleh menyemak ID pesanan anda di Transaksi> Pilih tempoh masa> anda boleh melihat ID pesanan anda di bawah Pelaksanaan.

    KORPORAT / INSTITUSI

  • Syarikat sendirian Berhad
  • Syarikat Awam Terbatas
  • Syarikat tanpa had"
    • Untuk Orang Sah
      1. Sijil pemerbadanan/Pendaftaran(Borang 9/Seksyen 17).
      2. Daftar Pengarah, Pengurus dan Setiausaha, dan Perubahan Butiran (Borang 49/Seksyenb58).
      3. Bukti Alamat Operasi Perniagaan (Borang 44/Seksyen 46(3)).
      4. Penyata Kewangan Beraudit/Penyata Kewangan Disahkan
      5. Pulangan Tahunan
      6. Penyata Bank Syarikat

      Untuk Pemilik Manfaat Orang Sah

      Pemegang saham dengan kepentingan ekuiti lebih daripada 25%, pengarah, rakan kongsi dan pemegang jawatan. Identiti orang sebenar (jika ada) yang menjalankan kawalan ke atas orang undang-undang melalui cara lain atau yang memegang jawatan pengurusan kanan.
      1. Struktur Korporat/Struktur pegangan saham.
      2. Peruntukan Pulangan Saham (Borang 24/Seksyen 78).
      3. NRIC untuk rakyat Malaysia/penduduk tetap atau pasport untuk warga asing
      4. Bukti Kediaman

      Identiti Wakil

      1. Surat Kuasa
      2. NRIC untuk rakyat Malaysia/penduduk tetap atau pasport untuk warga asing
      3. Bukti Kediaman"

      Jangan ragu untuk menghubungi kami di [e-mel dilindungi] jika anda memerlukan bantuan lanjut.

    Anda boleh mengemukakan pertanyaan anda atau sebarang maklumat yang anda harap dapat difahami melalui e-mel kepada kami di [e-mel dilindungi] atau apabila anda memerlukan sebarang bantuan daripada kami.

    PENUTUPAN AKAUN

    Anda boleh berbuat demikian dengan menghantar butiran anda kepada kami di https://mx.exchange/support/accountclosure. Di bawah bahagian Mesej, sila sertakan sebab penutupan akaun. Ini akan membantu kami untuk menambah baik perkhidmatan kami pada masa hadapan.

    Pasukan kami akan membantu anda dengan sewajarnya sepanjang proses

    Sila ambil perhatian bahawa kami sentiasa mengalu-alukan anda kembali sebagai pelanggan kami semula jika anda mengubah fikiran anda sepanjang proses atau walaupun selepas akaun anda telah ditutup

    Jika anda mempunyai sebarang baki dalam dompet MX anda, kami akan memindahkan fiat anda ke dalam akaun bank anda yang ditetapkan yang diberikan sebelum ini kepada kami, selepas menolak yuran pengeluaran yang berkenaan.

    Untuk baki aset digital dalam dompet MX anda, anda perlu mengeluarkan semua aset digital anda dengan memindahkan keluar ke dompet aktif lain di luar MX Exchange

    LAPORAN ADUAN / SCAM

    Anda boleh menghantar ini secara rasmi melalui e-mel (s[e-mel dilindungi]) ke MX Global dengan item berikut:
    1. Laporan rasmi polis
    2. Maklumat identiti peribadi (Nama, nombor IC/Pasport/alamat undang-undang atau surat-menyurat) - dokumen sokongan maklumat identiti peribadi
    3. Pernyataan bertulis tentang peristiwa yang telah berlaku
    4. Semua Dokumen sokongan bagi sebarang komunikasi, pemindahan, dsb. untuk mengesahkan kenyataan bertulis, termasuk transkrip sembang dan tangkapan skrin yang dikomunikasikan sebelum ini melalui saluran komunikasi lain.
    5. Sebarang bukti lain yang anda rasakan adalah relevan.
    Berikut ialah saluran/mod untuk pelanggan membuat aduan, rungutan dan pertikaian:

    Borang aduan

    Di bahagian Sokongan di Laman Web Global MX (Pertanyaan Umum) https://mx.exchange/support

    Suruhanjaya Sekuriti Malaysia

    Selanjutnya, memandangkan MX Global Sdn Bhd adalah salah satu pemain pasaran modal Pengendali Pasaran Diiktiraf – Digital Asset Exchange (RMO-DAX) yang dikawal selia oleh Suruhanjaya Sekuriti Malaysia, pengadu juga boleh menyalurkan dan menyerahkan kepada Pejabat Pengguna & Pelabur SC. melalui e-mel, talian hotline, faksimili dan mel biasa seperti yang dinyatakan dalam laman web SC.
  • e-mel: [e-mel dilindungi];
  • Faksimili: (603) 6204 8991; atau
  • Ordinary Mail/Courier - Consumer & Investor Office Securities Commission Malaysia : No 3, Persiaran Bukit Kiara Bukit Kiara, 50490 Kuala Lumpur.

    Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)

    Atau sebaliknya, menurut Akta Perlindungan Pemberi Maklumat 2010, jika Klien ingin membuat pendedahan atau laporan kelakuan tidak wajar oleh mana-mana Pengarah menurut Akta tersebut, pekerja perlu membuat pendedahan tersebut tentang kelakuan tidak wajar kepada Pencegahan Rasuah Malaysia. Suruhanjaya (SPRM). Sebarang penyiasatan dan/atau tindakan yang diambil selepas itu akan dibuat mengikut Akta.
  • PERTANYAAN

    Anda boleh menghubungi pasukan sokongan pelanggan kami di +603 77321870 atau +603 77328307 atau pergi ke halaman Sokongan Global MX dan naikkan tiket sewajarnya untuk tindakan segera kami.
    Halaman Sokongan Global MX ialah tempat anda boleh mengemukakan pertanyaan atau kebimbangan anda dengan menaikkan tiket kepada kami di https://mx.exchange/support/ atau apabila anda memerlukan sebarang bantuan daripada kami. Beritahu kami! Ahli pasukan kami akan menghubungi anda dalam masa 1 jam.