UMUM
Sila ambil perhatian bahawa pendaftaran yang berjaya bermakna anda kini berada di Tahap Akaun 0. Untuk melakukan sebarang transaksi dengan MX Exchange, sila tingkatkan Tahap 0 Akaun anda kepada Tahap Akaun 1.
Tidak. Anda tidak dibenarkan melakukan sebarang transaksi tanpa sebarang pengesahan KYC, termasuk apabila anda berada di Tahap Akaun 0 (atau pengguna berdaftar).
Untuk melakukan sebarang transaksi, sila minta peningkatan Tahap Akaun kepada Tahap Akaun 1. Setelah permintaan Tahap 1 Akaun anda diluluskan, anda kini dibenarkan melakukan transaksi dalam had yang ditetapkan. Had bulanan yang lebih tinggi dikenakan apabila anda meminta Tahap Akaun 2 dan seterusnya Tahap Akaun 3, tertakluk kepada kelulusan.
PEMBUKAAN AKAUN
NOTA: Anda TIDAK dibenarkan melangkau mana-mana Tahap Akaun tertentu semasa menaik taraf kerana setiap Tahap Akaun memerlukan pengesahan dan kelulusan.
ISU AKAUN
PENGESAH DUA FAKTOR
1) Kod yang dimasukkan telah tamat tempoh.
2) Tetapan masa pada peranti anda berbeza daripada tetapan masa untuk apl Google Authenticator.
Anda boleh menetapkan semula tetapan masa pada peranti anda.
Ini caranya:
Jika anda menggunakan Android
Pergi ke Tetapan> Pembetulan masa untuk kod> Segerakkan sekarang.
Jika anda menggunakan IOS
Pergi ke Tetapan> Umum> Tarikh & Masa> Hidupkan butang "Tetapkan Secara Automatik". Jika suis sudah dihidupkan, matikan selama beberapa saat dan hidupkannya semula."
DEPOSIT MYR
Deposit mesti dibuat menggunakan akaun bank Malaysia yang didaftarkan di bawah orang yang sama yang memiliki akaun MX dan BUKAN daripada korporat badan, kawan-kawan; atau ahli keluarga; atau mana-mana akaun bank pihak ketiga.
Untuk Institusi
Deposit hendaklah dibuat menggunakan nombor akaun bank syarikat.
a. Ia mungkin mengambil masa sehingga 2 hari bekerja untuk wang anda ditunjukkan dalam dompet MX anda.
b. Deposit mesti dibuat melalui perbankan internet sahaja.
c. Jumlah minimum bagi setiap deposit ialah RM 0.01.
Nota: Hari bekerja bermaksud hari (selain hari Sabtu, Ahad atau cuti umum) di mana bank dibuka di Kuala Lumpur dan Selangor untuk transaksi perniagaan.
Sebaik sahaja kami dapat mengesahkan deposit anda telah diterima, ia akan dikreditkan ke dalam dompet MX anda. Anda akan menerima pemberitahuan gelembung dalam akaun MX anda dan pemberitahuan e-mel setelah permintaan deposit anda telah diluluskan/ditolak.
Kami akan menasihati anda untuk mengesahkan dan menyemak semula butiran dan dokumen sokongan anda sebelum mengklik butang 'OK'.
Jika tiada isu ditemui pada permintaan deposit anda, kami akan mendepositkan dompet MX anda pada hari bekerja ke-2 dari tarikh permintaan deposit anda.
NOTA 1: Hari bekerja bermaksud hari (selain hari Sabtu, Ahad atau cuti umum) di mana bank dibuka di Kuala Lumpur dan Selangor untuk transaksi perniagaan.
NOTA 2: Untuk memastikan deposit anda dikreditkan ke dalam dompet MX anda tanpa sebarang kelewatan yang ketara, sila pastikan ID rujukan yang betul dimasukkan dan pilih mod pemindahan Dana Bank Segera (IBFT)/DuitNow yang mengkreditkan dana ke dalam kami serta-merta Akaun bank MX. Jika anda memilih pilihan lain seperti GIRO Antara Bank, bank anda mungkin mengambil masa beberapa hari untuk mengkreditkan akaun bank MX kami (tertakluk kepada dasar bank yang anda gunakan), sekali gus menangguhkan pengkreditan dana ke dalam dompet MX anda.
Rujukan deposit yang salah
Ini adalah ID rujukan unik, yang digesa pada skrin deposit anda sebaik sahaja anda mengklik pada butang DEPOSIT.
Jika deposit dibuat dengan ID rujukan deposit yang salah atau tiada, kami tidak dapat mengesahkan pelanggan mana yang telah mendepositkan dana dan kami tidak akan mengkreditkan dompet MX pelanggan sehingga kami dapat memastikan dan mengenal pasti pelanggan yang betul secara positif.
Atas sebab ini, anda diwajibkan untuk memasukkan ID rujukan yang disediakan di bawah Arahan semasa melakukan pemindahan dana anda.
Menggunakan akaun bank orang lain
Kami tidak menerima deposit fiat ke dalam dompet MX anda yang dipindahkan daripada rakan atau ahli keluarga atau mana-mana akaun bank pihak ketiga.
Oleh itu, sila gunakan hanya akaun bank anda sendiri untuk melakukan deposit fiat ke dalam dompet MX anda.
Dana didepositkan menggunakan saluran lain selain perbankan internet
NOTA: Hari bekerja bermaksud hari (selain hari Sabtu, Ahad atau cuti umum) di mana bank dibuka di Kuala Lumpur dan Selangor untuk transaksi perniagaan.
PENARIKAN MYR
NOTA: Hari bekerja bermaksud hari (selain hari Sabtu, Ahad atau cuti umum) di mana bank dibuka di Kuala Lumpur dan Selangor untuk transaksi perniagaan.
Sebaik sahaja kami dapat memproses permintaan pengeluaran anda, anda akan menerima pemberitahuan gelembung dalam akaun MX anda dan pemberitahuan e-mel sebaik sahaja permintaan pengeluaran anda telah diluluskan/ditolak.
Sila ambil perhatian bahawa kami hanya memproses pengeluaran dalam MYR ke akaun bank anda di Malaysia buat masa ini. Pengeluaran dalam mata wang lain dan ke akaun bank di luar Malaysia adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Kami akan menasihati anda untuk mengesahkan dan menyemak semula permintaan anda sebelum mengklik butang 'SAHKAN'.
PERHATIAN:
NOTA: Hari bekerja bermaksud hari (selain hari Sabtu, Ahad atau cuti umum) di mana bank dibuka di Kuala Lumpur dan Selangor untuk transaksi perniagaan.
PINDAHKAN ASET DIGITAL
PERDAGANGAN
Jika pesanan mempunyai padanan separa, bahagian yang terdapat padanan akan dilaksanakan, di mana bahagian yang selebihnya akan diletakkan sebagai pesanan rehat pada buku pesanan sehingga ia dibatalkan oleh Pelanggan atau dipadankan, yang mana dahulu.
Sila rujuk Buku Peraturan Perdagangan, untuk ilustrasi lanjut mengenai dua jenis pesanan ini yang ditawarkan di MX Exchange.
A Circuit Breaker ialah istilah yang digunakan untuk pendekatan seluruh pasaran untuk menguruskan pergerakan harga pasaran yang menurun/menaik dengan menghentikan dagangan buat sementara waktu dalam pasaran semasa waktu dagangan biasa, di mana maklumat masa disebarkan kepada semua peserta pasaran.
Mengaktifkan Pemutus Litar memberi peluang untuk penyebaran maklumat kepada semua peserta pasaran, termasuk pelabur, untuk membuat keputusan pelaburan yang dipertimbangkan dengan baik.
Syarat untuk Pengaktifan | Pelaksanaan pesanan yang menyebabkan harga pasaran jatuh di luar ambang turun naik harga dan ini terpakai kepada semua pasangan dagangan secara bebas |
---|---|
Pasangan Dagangan yang digunakan oleh pemutus litar |
|
Tempoh Penggantungan | 1 jam |
Maklumat awam untuk dipaparkan |
|
Setelah Tempoh Penggantungan tamat (1 jam), pengguna MX akan dapat meneruskan aktiviti dagangan biasa mereka.
Sebarang kehilangan peluang, termasuk yang disebabkan oleh pengenalan sistem pemutus litar, bukanlah tanggungjawab MX Exchange dalam keadaan apa pun.
KORPORAT / INSTITUSI
Untuk Pemilik Manfaat Orang Sah
Pemegang saham dengan kepentingan ekuiti lebih daripada 25%, pengarah, rakan kongsi dan pemegang jawatan. Identiti orang sebenar (jika ada) yang menjalankan kawalan ke atas orang undang-undang melalui cara lain atau yang memegang jawatan pengurusan kanan.Identiti Wakil
Jangan ragu untuk menghubungi kami di [e-mel dilindungi] jika anda memerlukan bantuan lanjut.
PENUTUPAN AKAUN
Anda boleh berbuat demikian dengan menghantar butiran anda kepada kami di https://mx.exchange/support/accountclosure. Di bawah bahagian Mesej, sila sertakan sebab penutupan akaun. Ini akan membantu kami untuk menambah baik perkhidmatan kami pada masa hadapan.
Pasukan kami akan membantu anda dengan sewajarnya sepanjang proses
Sila ambil perhatian bahawa kami sentiasa mengalu-alukan anda kembali sebagai pelanggan kami semula jika anda mengubah fikiran anda sepanjang proses atau walaupun selepas akaun anda telah ditutup
Jika anda mempunyai sebarang baki dalam dompet MX anda, kami akan memindahkan fiat anda ke dalam akaun bank anda yang ditetapkan yang diberikan sebelum ini kepada kami, selepas menolak yuran pengeluaran yang berkenaan.
Untuk baki aset digital dalam dompet MX anda, anda perlu mengeluarkan semua aset digital anda dengan memindahkan keluar ke dompet aktif lain di luar MX Exchange
LAPORAN ADUAN / SCAM
Borang aduan
Di bahagian Sokongan di Laman Web Global MX (Pertanyaan Umum) https://mx.exchange/support
Suruhanjaya Sekuriti Malaysia
Selanjutnya, memandangkan MX Global Sdn Bhd adalah salah satu pemain pasaran modal Pengendali Pasaran Diiktiraf – Digital Asset Exchange (RMO-DAX) yang dikawal selia oleh Suruhanjaya Sekuriti Malaysia, pengadu juga boleh menyalurkan dan menyerahkan kepada Pejabat Pengguna & Pelabur SC. melalui e-mel, talian hotline, faksimili dan mel biasa seperti yang dinyatakan dalam laman web SC.Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)
Atau sebaliknya, menurut Akta Perlindungan Pemberi Maklumat 2010, jika Klien ingin membuat pendedahan atau laporan kelakuan tidak wajar oleh mana-mana Pengarah menurut Akta tersebut, pekerja perlu membuat pendedahan tersebut tentang kelakuan tidak wajar kepada Pencegahan Rasuah Malaysia. Suruhanjaya (SPRM). Sebarang penyiasatan dan/atau tindakan yang diambil selepas itu akan dibuat mengikut Akta.PERTANYAAN